אורי ביטון

הבלוג שלנו הוא אחלה

אורי ביטון.
מזה כמספר שנים אורי הוא הבעלים של ORI DESIGN STUDIO הסטודיו מציע פתרונות עיצוב ייחודיים ומתמחה בתכנון ועיצוב מגוון רחב של פרויקטים בתחום המסחרי והפרטי.
הקו המנחה של הסטודיו היא היכולת לשלב בקפדנות אלמנטים בעלי קונספט ייחודי מתחומי עיצוב שונים דבר המעניק חוויה מרתקת ומתמשכת. אורי ידוע בקרב לקוחותיו כמעצב חדשני ומעודכן המשלב באופן הרמוני גישות עיצוב שונות תוך שימוש בחומרי גלם מיוחדים וטכנולוגיות חדשניות.

עשה זאת בעצמך וטיפים
חזרה לעמוד הלובי

לכל הבלוגים

ניווט באתר

לעמוד הבית

לכל הפרוייקטים

ליצירת קשר

כתוב את הכותרת כאן

מהיום והלאה: מגמות שינוי בעיצוב עסקים

מגמות שינוי בעיצוב עסקים
להגיד שהעולם שלנו משתנה בקצב מסחרר זו כבר קלישאה, אבל זו גם המציאות שבה אנו חיים.
הטכנולוגיה שמתעדכנת כמעט מדי יום שינתה מקצה לקצה את כל רבדי החיים שלנו בכל היבט שעולה על הדעת, מהאופן שבו אנו מתניידים ממקום למקום, כלה באופן שבו אנו צורכים את התכנים שמעניינים אותנו ועד לדרכי התקשורת הבינאישיות שלנו.
היא השפיעה עלינו בצורה כל כך עמוקה שלעתים אנו אפילו כבר לא מבחינים בה ולוקחים אותה כמובנת מאליה.בהתאם, גם תחום הקמעונאות הושפע מהשינויים הללו, אך לעומת הצרכנים, אשר מתאימים את עצמם מהר יחסית למצב החדש, השוק ברובו דווקא משתרך מאחור.
האופן שבו הצרכנים מתנהגים וחושבים השתנה לבלי הכר, אך המציאות הקמעונאית כיום דומה ברובה לזו של לפני כמה עשורים.בעלי חנויות קטנות מוצאים את עצמם נדחקים לשוליים ונרמסים על ידי חברות ענק, שטחי המסחר הולכים וגדלים בעוד שתנועת הלקוחות בשטחים הללו הולכת ומצטמצמת, אחוז הרכישות המקוונות עולה והתחרות על תשומת לבם ועל כספם של הלקוחות הפוטנציאליים הולכת והופכת למאתגרת יותר ויותר. 

הקפיצות הטכנולוגיות והחדשנות המתמדת מקשה עלינו לתכנן לטווח הרחוק, כי מי יודע בעצם לנבא מה צופן לנו העתיד? אך כבעלי עסקים, אשר משקיעים כמויות אדירות של זמן, משאבים וכסף, עלינו לדעת לקרוא את המצב הקיים בשוק, להבין את הצרכנים שלנו ולערוך את השינויים הנדרשים בעיצוב עסקים על מנת להישאר רלוונטיים בשוק המשתנה ואף להקדים את המגמות העתידות לבוא.

 

עיצוב עסקים – מה קורה בשטח כיום?

המציאות כיום היא שמסחר בפני עצמו כבר לא מספיק על מנת להוציא את הצרכנים מהבית ולגרום להם להגיע לחנויות ולשלוף את הארנק.

תשומת הלב של הלקוחות קצרה ודינמית עוד יותר מבעבר והיא מכריחה את בעלי העסקים לעשות כל שביכולתם כדי לבלוט בעיצוב חללים מסחריים בצורה שונה ומזמין.

הרשתות הגדולות ממשיכות לגדול ולתפוס שטחים נרחבים יותר וכן משדרגות את ההיצע באמצעות תוספת של קטגוריות מכירה נוספות, כמו למשל חנויות שבעבר התמחו בביגוד לנשים וכיום מוסיפות מחלקות ייעודיות לגברים, ילדים, תינוקות ואביזרים לעיצוב הבית.

תנועת קהל הצרכנים לקניונים מונעת בעיקר באמצעות המותגים הללו, שמהווים עוגנים מסחריים משמעותיים, וחנויות הבוטיק הקטנות, שמלכתחילה התקשו להתחרות במותגי הענק, נדחקות עוד יותר לשוליים ואף נעלמות.

בנוסף לתחרות שהייתה קיימת מאז ומתמיד, בין עסקים מקבילים הפונים לקהל יעד דומה, התווספה כיום תחרות בין החנויות הפיזיות לבין החנויות המקוונות.

הקניות אונליין הורידו בצורה דרסטית את הפעילות בקניונים ותנועת הצרכנים בשטחי המסחר הפיזיים הולכת ופוחתת.

צרכנים רבים מעדיפים את הנוחות הביתית שלהם, את המזגן, הפיג’מה, הנייחות והשעות הגמישות לעומת הפקקים, החנייה ושעות הפתיחה המוגבלות.

התנועה הפחותה לצד ההוצאות הגדלות על אחזקה והפעלה של חנויות ענק מהווה בעיה עבור בעלי העסקים, שלעתים מתקשים להחזיק את הראש מעל המים ולסיים את החודש ברווח.

ומה הלאה?

השינויים שאנו חווים כיום כנראה רק ילכו ויתעצמו עם הזמן.

ככל שטכנולוגיות חדשות כמו מחשוב לביש, חפצים חכמים, מכוניות אוטונומיות, ערים חכמות ועוד רבות שאיננו אפילו יכולים לדמיין כרגע, ימשיכו להתפתח ולהפוך לחלק מחיי היומיום שלנו, כך גם ההתנהגות שלנו כאנשים וכצרכנים תמשיך להשתנות.

לכן בתכנון ובחשיבה על עיצוב עסקים עלינו לייצר חללים גמישים, חכמים וטכנולוגיים אשר יוכלו להשתנות יחד איתנו.

המרחבים הבנויים הסטטיים שאנו מכירים, אלו שנועדו להחזיק חיים שלמים, כבר פחות מתאימים לעולם הקמעונאי של היום ועלינו להתייחס לארבעת הקירות שלנו כמרחב פתוח ודינמי.

לצורך כך בתכנון החלל נשלב טכנולוגיה, מסכים פתרונות עיצוביים חדשניים וחומרים קלים ונשאף לייצר חללים חכמים בהם האפשרויות פתוחות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

פוסטים קשורים