אורי ביטון

הבלוג שלנו הוא אחלה

אורי ביטון.
מזה כמספר שנים אורי הוא הבעלים של ORI DESIGN STUDIO הסטודיו מציע פתרונות עיצוב ייחודיים ומתמחה בתכנון ועיצוב מגוון רחב של פרויקטים בתחום המסחרי והפרטי.
הקו המנחה של הסטודיו היא היכולת לשלב בקפדנות אלמנטים בעלי קונספט ייחודי מתחומי עיצוב שונים דבר המעניק חוויה מרתקת ומתמשכת. אורי ידוע בקרב לקוחותיו כמעצב חדשני ומעודכן המשלב באופן הרמוני גישות עיצוב שונות תוך שימוש בחומרי גלם מיוחדים וטכנולוגיות חדשניות.

עשה זאת בעצמך וטיפים
חזרה לעמוד הלובי

לכל הבלוגים

ניווט באתר

לעמוד הבית

לכל הפרוייקטים

ליצירת קשר

כתוב את הכותרת כאן

אורות ליל שישי – תכנון נכון של תאורה במקומות בילוי

תכנון נכון של תאורה במקומות בילוי

כאשר מדברים על עיצוב אפשר לדון שעות ארוכות באלמנטים פיזיים, כאלו שניתן לחוש ולגעת בהם, בצבעים, בחומרים, בצורות ובפרופורציות.

אלו חשובים ומשמעותיים, אך קיימים גם אלמנטים מופשטים המשפיעים על החללים שסביבנו באופן לא פחות משמעותי, אחד החשובים ביותר הוא האור. תאורה באדריכלות ובעיצוב פנים לעסקים נחלקת לאור טבעי, הנכנס בשעות היום דרך הפתחים במבנה, ולאור המלאכותי, שבא לידי ביטוי בגופי תאורה מסוגים שונים.

בפוסט הזה אסביר קצת על תכנון נכון של תאורה במקומות בילוי, על ההשפעה שלה על האווירה בחלל ואחלוק כמה טיפים איך לעשות את זה נכון.

תכנון נכון של תאורה במקומות בילוי

תכנון נכון של תאורה במקומות בילוי

רמת התאורה נקבעת בראש ובראשונה על פי אופי החלל שאנו רוצים ליצור וסוג הפעילות שאנו והלקוחות שלנו עושים בו. בבתי מגורים לצורך העניין, בחדר השינה נתכנן תאורה שונה לחלוטין מאשר במטבח.

רמת התאורה יכולה להשתנות גם בין מקומות בילוי שונים כמו ברים, בתי קפה, מסעדות ומועדונים, בהתאם לאווירה שבעל העסק רוצה ליצור ולאופי הלקוחות.

בבית קפה שכונתי למשל, אולי נרצה ליצור אווירה חמימה וביתית ובמועדון יכול להיות שנעדיף אווירה אפלה, חשוכה ודרמטית יותר. עוצמת תאורה נמוכה מדי במסעדות תגרום לאנשים להתאמץ לקרוא את התפריט, הם לא יצליחו לראות את האוכל ובעקבות זאת ירגישו לא בנוח.

לעומת זאת במקומות בילוי הפעילים בעיקר בשעות הלילה לא נרצה ליצור תאורה חזקה מדי, שאינה מתאימה לאופי המקום ותיצור תחושת מבוכה בקרב הלקוחות.

 

 

תכנון נכון של תאורה מלאכותית בעסקים 

אחרי שנגדיר את הצרכים והאווירה, נוכל לתכנן את התאורה בהתאם ולענות על שאלות כמו כמה גופי תאורה צריך? איפה יהיו ממוקמים? באילו נורות להשתמש? באיזו עוצמה ובאיזה גוון? תאורה מסוג אחד תעזור לנו להדגיש אזורים מסויימים, כמו מעברים, מסדרונות ושירותים, ותאורה מסוג אחר תתאים ליצירת מראה דרמטי מעל הבר, מול הכניסה או לצד שולחנות האוכל.

כמו כן קיימים סוגי תאורה שמחמיאים למזון וישמשו אותנו היטב בתכנון של מסעדות ובתי קפה בהם האוכל צריך להיות הכוכב.

גווני תאורה אחרים מחמיאים במיוחד לפנים ויתאימו יותר לבתי עסק בהם חשוב לנו לעודד שיח ושהלקוחות ירגישו בנוח לשבת זה מול זה.

 

 

האלמנט המוחשי העיקרי באור הוא גוף התאורה עצמו. בכל חלל ניתן לשלב בין גופי תאורה תלויים מהתקרה, שקועים בקירות ובתקרות גבס, תלויים על הקיר וכאלו שעומדים על השולחן או על הרצפה, שאמנם מתאימים מאוד לחלל הביתי אך פחות פרקטיים למקומות בילוי.

החכמה היא לדעת לשלב בין הסוגים השונים בהתאם לאופי החלל, למשל בחלל מודרניסטי באווירת הייטק נשתמש בגופי תאורה נקיים וטכניים יותר, כמו ספוטים שקועים או פסי LED, בחלל תעשייתי נוכל לשלב גופי תאורה החושפים את הנורה ובגופי תאורה בעלי נוכחות ממתכות שונות.

כמו כן ניתן להשתמש באלמנטים מפתיעים ויצירתיים על מנת ליצור גופי תאורה בייצור מיוחד, כמו חביות, צינורות אינסטלציה ועוד ועוד.

 

 

Bellissimo מסעדה איטלקית עיצוב פנים

לסיכום, כפי שנוכחתם לדעת תכנון נכון של תאורה במקומות בילוי חשוב הן לעסקים והן לבליינים. עם תאורה מלאכותית נכונה אפשר לייצר את האווירה שרציתם, להדגיש חללים מסוימים ולהפוך את המקום שלכם לייחודי, מעניין ומסקרן. מעוניינים בתכנון נכון של תאורה עבור בית העסק שלכם? צרו איתנו קשר.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

פוסטים קשורים