אורי ביטון

הבלוג שלנו הוא אחלה

אורי ביטון.
מזה כמספר שנים אורי הוא הבעלים של ORI DESIGN STUDIO הסטודיו מציע פתרונות עיצוב ייחודיים ומתמחה בתכנון ועיצוב מגוון רחב של פרויקטים בתחום המסחרי והפרטי.
הקו המנחה של הסטודיו היא היכולת לשלב בקפדנות אלמנטים בעלי קונספט ייחודי מתחומי עיצוב שונים דבר המעניק חוויה מרתקת ומתמשכת. אורי ידוע בקרב לקוחותיו כמעצב חדשני ומעודכן המשלב באופן הרמוני גישות עיצוב שונות תוך שימוש בחומרי גלם מיוחדים וטכנולוגיות חדשניות.

עשה זאת בעצמך וטיפים
חזרה לעמוד הלובי

לכל הבלוגים

ניווט באתר

לעמוד הבית

לכל הפרוייקטים

ליצירת קשר

כתוב את הכותרת כאן

תצוגה מקדימה – כל מה שצריך לדעת על אמנות תכנון תצוגה בחנויות

כל מה שצריך לדעת על אמנות תכנון תצוגה בחנויות

הפסיכולוגיה מאחורי עיצוב מסחריאיך לעצב חנויות, מסעדות ובתי מסחר, כדי להגדיל את היקף המכירות!

מעצב הפנים אורי ביטון חושף, את הפסיכולוגיה שמאחורי העיצוב המסחרי.עיצוב חנויות | עיצוב מסעדות | עיצוב בתי קפה | עיצוב מסחרי – האמונה השגויה הרווחת, היא שעיצוב חללים מסחריים, נועד רק בשביל שהמקום יראה טוב, ושהאווירה תהיה נעימה.

אמנם, אווירה טובה ונעימה היא חשובה, אבל השיקול העיקרי שמאחורי עיצוב חנויות, מסעדות, מקומות בילוי, או כל חלל מסחריי אחר, הוא – הגדלת הרווחיות והיקף המכירות של בית העסק – אווירה נעימה, היא רק אחת מהאמצעים להשיג את זה.

הפסיכולוגיה שמאחורי עיצוב חנויות | עיצוב מסעדות | עיצוב בתי קפה | עיצוב מסחרי , שגורמת ללקוחות לפתוח את הארנק:

עיצוב נכון ומקצועי שמגדיל את היקף המכירות, מתחיל תמיד בניתוח והבנת קהל היעד לעומק. זה לא מספיק להגדיר את חתך קהל היעד שאליו בית העסק פונה, ולנסות לקלוע לראש שלו.
עיצוב מסחרי חכם, יתחיל תמיד בניתוח ההרגלים של הלקוח האידיאלי והבנת הצרכים שלו, ויחקור את הפסיכולוגיה, שגורמת לוו לפתוח את הארנק ולרכוש.
רק אחרי זה, ניתן להתחיל את תהליך התכנון, שבסופו של דבר ייצור בשטח המסחרי, עיצוב שיוציא מהנתונים הפיזיים של בית העסק את המקסימום, ויתאים אותו להתנהגות הצרכנית של הלקוחות, במטרה להגדיל את המכירות והרווחיות.

במאמר הזה אני אנסה לשפוך קצת אור, על חלק מהנקודות המרכזיות שמגדילות רווחיות ומעודדות מכירה בחללי מסחר
נקודות שיעניקו לכם יתרון מול המתחרים, יגרמו ללקוחות לפתוח את הארנק, ולחזור שוב ושוב אל בית העסק שלכם, ואפילו להמליץ לחברים.

עיצוב חנויות | עיצוב מסעדות | עיצוב בתי קפה | עיצוב מסחרי – לעצור ולהיכנס:

קניונים ומרכזים מסחריים, אמנם מייצרים המון תנועה של לקוחות פוטנציאליים, אבל גם תחרות על תשומת הלב של הלקוח.
אנשים שמסתובבים במרכזים אלו, מוצפים מכל הכיוונים, בחלונות ראווה של, חנויות, מסעדות ושאר בתי מסחר, שכולם מתחרים עלל הארנק שלהם.
תצוגת כניסה מרהיבה ומושכת, תעזור להם להחליט להיכנס דווקא אל בית העסק שלנו.

שולחן פרומו בחנות האופנה – JOVANY
על השולחן מוצגים פריטי בייסיק שכולם צריכים, בצבעוניות שמושכת את העין.
עיצוב החנות: אורי ביטון

לכן, בחנות אופנה, כדאי להציג על השולחן פריטים צבעוניים, מבצעים או פריטי בייסיק שהכי נמכרים בחנות. בחנות צעצועים, אפשר להציג את הלהיטים עם הדמויות הפופולריות, שהילדים אוהבים ומעריצים, ובבית קפה נתרגם את העיקרון, עם מקרר תצוגה של מאפים מזמינים ומעוררי תיאבון. המון בעלי חנויות, בטוחים שתצוגת כניסה מסתכמת רק בחלון הראוה, אבל זו הנחה שגויה, כי בהחלט ישנם עוד אמצעים ושולחן פרומו, הוא אחד החזקים שביניהם – הרשתות הגדולות כבר מיהרו לאמץ את האמצעי הזה, בגלל האפקטיביות שלו.
שולחן פרומו, הוא שולחן שממוקם בכניסה, ומאפשר הצצה לפריטים שנמצאים בחנות. המטרה של השולחן, היא לגרום ללקוחות הפוטנציאלים לעצור משיטוט בין החנויות השונות, ולהיכנס אל החנות ולהתרשם.

שולחן הפרומו בחנות VANS, חנויות המותגים מיהרו לאמץ את הרעיון.
עיצוב פנים: אורי ביטון


להתחיל ברגל ימין: 
אנחנו נוהגים בצד ימין, קוראים מימין לשמאל ומסתבר שהנטייה של הרוב הגדול של האנשים, היא להיכנס לחנות ולגשת ישר לצד ימין של החלל.
עיצוב מסחרי נכון, ינצל את הנטייה הזו של הלקוח הממוצע, יבין שצד ימין הוא שטח כוח בחלל המסחרי, וינצל אותו להצגת המוצרים הפופולריים והרווחיים ביותר, אותם כדאי לקדם. רשת סופר פארם למשל, בחרה לשנות את הכניסה אל המתחם שלה, ולמקם אותו דווקא בצד ימין. גם אתם יכולים בקלות, להשתמש באמצעי זה, ובכניסה למקם בצד שמאל את חלון הראווה, ובצד ימין לאפשר כניסה רחבה, שבאופן טבעי מפנה את הלקוחות אל קיר “הכוח” בחנות.
אם אתם שוקלים עיצוב חנויות | עיצוב מסעדות | עיצוב בתי קפה | עיצוב מסחרי , זכרו,  צד ימין זה הצד החזק.

כניסה לחנות עונות – חלון הראווה משמאל, הכניסה מימין.
הלקוחות זורמים בטבעיות אל צד הכוח של החנות. עיצוב: אורי ביטון

שליטה בתנועה של הלקוח: אחרי שהבנו שהלקוח נמשך לצד ימין, מכאן אפשר להמשיך ולשלוט בתנועה שלו, ובעזרת תכנון נכון ליצור מעין מסלול אידיאלי, אותו נרצה שהלקוח שנכנס אל החנות יעבור, במטרה שהוא ייחשף לכמה שיותר פריטים מהתצוגה. גם בבתי קפה וברים, אנחנו נרצה לחשוף את הלקוח, רק שהפעם לכמה שיותר אנשים – שכן בילוי במקומות אירוח הוא באופיו חוויה חברתית, לכן נמקם מקומות ישיבה, כשאנחנו יוצרים כמה שיותר נקודות מבט אל החלל המרכזי והבליינים. ככל שהחלל המסחרי יותר גדול, כך ניתן לשחק יותר עם המסלול ולשלוט בתנועה של הלקוחות, ליצור מחלקות שונות ולתכנן מסלול שיאפשר חשיפה מקסימלית לפריטים המוצעים.

שולחן ארוך במרכז החלל, יוצר מסלול לקוח אופטימלי ומוסיף שטח תצוגה.
חנות city boutiquee, עיצוב: אורי ביטון

רשת איקאה למשל, לקחה את האמצעי הזה לרמת גאונות, כשהיא משרטטת מסלול מדויק אותו כל לקוח שמגיע אל הרשת עובר, והגדילה לעשות, ולהציג ללקוח גם את המלאי בתפזורת רגילה וגם בחללי תצוגה שממחישים את השימוש בהם. גם אם החלל לא גדול במיוחד, עדיין ניתן לחלק אותו ולהתוות מסלול עבור הלקוח בעזרת אמצעים עיצובים.
לדוגמא, שלוחן ארוך במרכז החלל – יצור בפועל את המסלול האופטימלי, וגם ישמש לשולחן תצוגה, עליו נניח פריטים פופולריים בחנות. אם יש פניות שנרצה שהלקוח יבצע במסלול שלו, נוכל להוסיף עמודים, שולחנות או פריטים עיצובים אחרים, שיגרמו פיזית ללקוח לפנות לכיוון שנבחר. אם אמרנו שהמסלול נפתח בקיר או צד הכוח, בחלק הימני של החנות, בסוף המסלול נמקם את הקופה – כך בעצם נבטיח, שגם אם הלקוח מצא פריט בתחילת החנות, עדיין, כדי לשלם, הוא יצטרך לעבור בדרך מול שאר התצוגה בחנות ולהיחשף לפרטים נוספים.

איזון בין ניצול החלל לבין יצירת חווית לקוח: הנטייה הטבעית של בעלי בתי מסחר, היא לנצל כמה שיותר את החלל של בית העסק, לטובת אחסון פריטי המכירה, או מקומות ישיבה. הנטייה הזו מובנת, כי בסופו של דבר הפרנסה מגיעה מהמלאי או מקומות הישיבה. אבל, לעומת בעל העסק, הלקוח מחפש חוויה – ובשביל ליצור חוויה נעימה, צריך תחושה של מרחב.
ההחלטה אם להיכנס לחנות או מסעדה, היא המון פעמים אינטואיטיבית, ותלויה בתחושה שבית העסק משדר.
כך, אם המסעדה שהלקוח הגיעה אליה צפופה, ומעבירה תחושה קלאוסטרופובית, היא עלולה למנוע מלקוחות  בכלל להיכנס למקום,, ועבור אלו שנכנסו היא תפגום בחוויה שלהם, ומן הסתם הם לא יחזרו למקום שוב (ובטח לא ימליצו על המקום לאחרים).לכן, איזון נכון, בין הצורך של בעל העסק להציג כמה שיותר פריטים, לבין הצורך של הלקוח הפוטנציאלי לתחושה נעימה של מרחב, הוא שביל האמצע, שגם מציג מקסימום מלאי בחנות, אבל גם שומר על מרחב פתוח ואווירה טובה, שמייצרים חווית לקוח מעולה, שגורמת לו לחזור אל בית העסק שוב ושוב.

מסעדה איטלקית – Bellissimo .
העיצוב שומר על איזון בין ניצול החלל למקומות ישיבה,
לבין חווית לקוח נעימה ותחושה של מרחב. עיצוב: אורי ביטון

התאמת התאורה לאופי המקום: תאורה היא אחד מהאמצעים החזקים בעיצוב מסחרי.
למעשה, זו תורה שלמה, שככל שהמעצב מכיר את רזיה, החלל המסחרי נהנה יותר.
הנה כמה מהיתרונות שאמצעי תאורה, יכולים להשיג בעיצוב המסחרי:
להעביר את התחושה הנכונה:
לא משנה איזו אווירה אתם רוצים להעביר ללקוחות שלכם, תאורה תעזור לכם לעשות את זה בצורה טובה יותר.
מן הסתם, האווירה שנרצה ליצור בקונדיטוריה, לא תהיה זהה לאווירה שנרצה ליצור במועדון לילה.
אבל,  גם חנות אופנה שמיועדת לצעירות, תשתמש בתאורה שונה מחנות אופנה לנשים.

אחד’שרה סקנדפלור בר – התאורה מתאימה לאופי המקום. עיצוב פנים: אורי ביטון
כלומר, את התאורה הנכונה, נתאים גם לפי אופי בית העסק וגם לפי הלקוח האידאלי שלה. בחנויות פארם, התאורה תהיה חזקה,, נקייה ולבנה, כי המטרה היא ליצור אווירה קלינית, ותחושה שהמקום בטוח לרכוש תחליפי חלב לתינוקות ומוצרי קוסמטיקה איכותיים לעור הפנים. בבית קפה שכונתי לעומת זאת, נרצה להשתמש בתאורה רכה שתיצור אווירה חמימה, ביתית ונעימה, עבור הלקוחות המקומיים שבדיוק את התחושה הזו הם מחפשים.
התחושה מועברת גם באמצעות גוף התאורה עצמו.
כך, אם נרצה להעביר תחושה תעשייתית, נשתמש בחומרים מתאימים.
גופי תאורה אלגנטיים, יקנו מראה יוקרתי ורציני.

פרגולה – בר שכונתי. גופי התאורה תורמים לאווירה הגולמית, הגוונים הרכים תורמים לתחושה הנעימה והחמימה.
עיצוב פנים: אורי ביטון

עיצוב חנויות | עיצוב מסעדות | עיצוב בתי קפה | עיצוב מסחרי

בר באולם אירועים.
תאורה דרמטית, מדגישה את מבחר האלכוהול ותורמת לאלגנטיות של המקום.
עיצוב הבר: אורי ביטון

תאורה מחמיאה לתצוגה: יש גווני תאורה שונים, עבור סוגים שונים של בתי מסחר.
יש תאורה מיוחדת שמחמיאה לחנויות מזון, שיודעת להוציא מהירקות והבשר את הגוונים הכי מחמיאים, ולגרום למזון להיראות מזמין ומושך.. תאורת “שופ לייט” היא תאורה בגוונים שמחמיאים לבגדים, והיא יודעת להדגיש ולגרום לצבעי הבד, להיראות יותר חיים ומושכים. ישנם גווני תאורה שמחמיאים לפנים, זו תאורה שנבחר להשתמש במסעדות ומקומות בילוי, כדי שהלקוחות ירגישו בנוח לשבת אחד מול השני.
ההתאמה היא סופר חשובה, כי נניח ונשתמש בתאורה לבנה ובוהקת בעיצוב בחנות מזון, נקבל את ההיפך ממה שנרצה – היא תדגיש אתת הגוונים הלא מחמיאים של המזון, כך שהוא יראה פחות מזמין ואפילו מקולקל.
אמצעי הדגשה ומיקוד – עם התאורה ניתן גם, להשתמש כאמצעי מיקוד והדגשה. בחנויות, תאורה נכונה תעזור לנו להדגיש אזורים נבחרים מהתצוגה, ותמשוך את העין ותמקד אותה אל הפריטים שנבחר. במסעדה רומנטית, נבחר להדגיש את השולחן ומה שמוגש עליו, לנוחיות הסועדים, אך כדי ליצור אינטימיות, נעמעם את מה שמסביב.

בבר נאיר את תצוגת האלכוהול, לטובת הבליינים (:
פחות או יותר מדי:
הטעות הנפוצה של שימוש בתאורה, היא עוצמה לא נכונה. עין מקצועית תדע להתאים את הגוונים הנכונים, אבל גם לא להשתמש בפחות מדי או יותר מדי תאורה, כי יש לכך השפעה. תאורה עמומה מדי בחנויות מסחריות, תגרום לנו להרגיש חוסר נוחות ואפלוליות. אנחנו גם לא נצליח לראות את הפריטים שבתצוגה כמו שצריך ונרגיש שאנחנו מגששים באפלה, דבר שבהחלט יכול להשפיע לרעה על המכירות. כך גם אור בוהק מדי, לא מתאים למקומות בילוי בשעות הערב והלילה, בהן נרצה להרגיש משוחררים. לכן, כדי ליצור אווירה נכונה, נעמעם את עוצמת האור.
עיצוב חנויות | עיצוב מסעדות | עיצוב בתי קפה מחייבים התייחסות מקצועית לנושא התאורה.

אמצעי המחשה והשראה: ברוב המקרים, רכישה היא החלטה רגשית, אחרי שקיבלנו את ההחלטה, רק אז, אנחנו מתחילים להצדיק אותה עם שיקולים שכליים.
אמצעי המחשה והשראה, נועדו כדי לעודד ולעזור ללב הלקוחות לקבל את ההחלטה על רכישה.
כך, תמונות של דוגמניות לבושות בפריטי אופנה שמוצעים בחנות, ימחישו לנו את המראה הטוב שמגיע יחד עם השמלה.
משפטי השראה, יגרמו לנו לתחושה טובה, ששיאה ברגע הקנייה. פינת קריאה לילדים בחנות ספרים, תמחיש את התוצאה שכל אימא רוצה: ילד קורא ספרים.
תמונות של ילדים עם הורים שמחים משחקים בצעצועים, יגרמו לנו להרגיש טוב, כי אנחנו לא משקיעים רק במשחק, אלא בזמן איכות עם הילדים.

game phone עיצוב פנים חנות מוצרים דיגיטלייםפינת ישיבה בחנות Gamephone קוראת ללקוח לשבת ולחוות את ההנאה שבמשחק.

עיצוב פנים: אורי ביטון


חנות Discreet – התמונות של הדוגמניות, ממחישות שילובים שונים ומראה נכון, שכל אחת תשמח לאמץ.
עיצוב פנים: אורי ביטון
כל אלו הם דוגמאות לאמצעים, שהמטרה שלהם להמחיש את ההרגשה הטובה שתתלווה לזמן בו נשתמש במוצר, ולגרום לנו להרגיש טוב כשאנחנו מבצעים את הרכישה.

תצוגת פריטים חכמה: אפשר לדחוס את הפריטים בחנות, מקופלים ובקולבים, אבל תצוגה חכמה תאזן בין הצורך למקם כמה שיותר פריטים בחנות, לבין תצוגה מרשימה, שמעודדת רכישה.
כך, תצוגה נכונה בחנות אופנה, תציג פריטים אופנתיים שנרצה לקדם תלויים בתצוגה קדמית, כדי להראות אותם במלוא הדרם,, ובשביל למשוך את העין של הלקוחות.


רשת חנויות אופנה JUMP – שמלות וג’קטים נבחרים, תלויים מקדימה ובגובה העיניים.
עיצוב פנים: אורי ביטון


בית קפה בראדלי – תצוגה שמעוררת את בלוטות הטעם. עיצוב פנים: אורי ביטון

בבתי קפה ובקונדיטוריות, התצוגה תעיר את בלוטות הטעם שלנו, ואם נוסיף לזה ריח, אף אחד לא יוכל לעמוד בפנינו. בחנות צעצועים ובכל בית מסחר אחר, נמקם במדפים שבגובה העיניים, את הצעצועים שהכי נמכרים. להיטים נבחרים, כדאי להוציא מהאריזה ולהבליט, כדי שהילדים יקלטו אותם מרחוק.
אבל לא רק לדרך בה נציג יש השפעה, אלא גם לפיזור הפריטים בחלל. פריטי בייסיק שנחטפים בחנויות, נפזר בכמה אזורים שונים בחנות, כדי לגרום ללקוח לשוטט ולהיחשף לכמה שיותר פריטים.
עיצוב חנויות | עיצוב מסעדות | עיצוב בתי קפה  – התייחסות לתצוגה נכונה מעוררת  רצון לרכישה.


מגה בר סמילנסקי – האווירה מחשמלת, המוסיקה לא צורמת.
עיצוב פנים: אורי ביטון

מוסיקה וטיפול באקוסטיקה: הלקוחות שלכם התארגנו, התלבשו יפה, שילמו לחניה והגיעו אל מקום הבילוי שלכם לזמן איכות אמיתי.
הדבר האחרון שהם רוצים, כשהם בורחים מהשגרה, זה לשמוע קולות של הכלים שנשטפים מהמטבח, או את השיחה של הזוג שיושבב בקצה השני. כדי להעניק להם חוויה נעימה, טיפול באקוסטיקה במסעדות ומקומות אירוח היא חשובה ביותר. צריך לזכור, כשלקוחות מתיישבים מסביב לשולחן הם רוצים להצליח לשמוע ולהקשיב זה לזה, מבלי לשמוע רעשי רקע מיותרים.
מלבד טיפול באקוסטיקה, כדאי להתאים את עוצמת המוסיקה במקום ואת איכות השמע. כשהלקוחות מגיעים למסעדה או לבית קפה,, צריך להעניק להם תחושה של אינטימיות, ולאפשר להם להקשיב זה לזה.
לכן את עוצמת המוסיקה יש לקבוע בהתאם.
במועדון לילה, המוזיקה מטבעה תהיה רועשת, אבל יש הבדל בין מוזיקה רועשת ומקפיצה, לבין צלילים צורמים שקשה לאוזן להכיל.

סוד היופי: דיברנו כבר על חשיבות חווית הלקוח, וכולנו כבר מבינים שחנות יפה ומרשימה, היא חנות שלקוחות נמשכים אליה כבמטה קסם, ומבלים בה יותר זמן מאשר בחנויות אחרות. אבל לא כולנו יודעים, שסימטריה היא התכונה הראשית שמאפיינת את היופי, ושבבני האדם קיימת בצורה טבעית, משיכה אל כל דבר סימטרי.
זו הסיבה שלאורך כל ההיסטוריה השתמשו בסימטריה, בארכיטקטורה, יצירות אמנות ואפילו במוסיקה.
ומה שמרשים ביצירות רבות של ליאונרדו דה וינצ’י, ומה שכל כך מושך בטאג’ מאהל, נכון ועובד באותה המידה גם בעיצוב מסחרי.


חנות הנעליים Lolly – הסימטריה היא מוטיב מרכזי. עיצוב: אורי ביטון

הזדמנות אחרונה להגדיל את סל הקנייה: אחרי שהלקוחות הסתובבו בחנות, התרשמו, בחרו והחליטו לרכוש, הם מגיעים לתחנה הסופית – הקופה.
וכשהם מגיעים אל הקופה, מן הסתם הם נעמדים ומחכים לחשבון. גם אם אין תור, יש עדיין מספיק זמן כדי לחשוף את הלקוחות לפריטים נוספים בחנות.
רק צריך לשים לב, סביר להניח שהלקוח מוכן לצאת כבר מהחנות, ואולי אפילו כבר התעייף. לכן לא נרצה לחשוף אותו למוצרים שצריכים שיקול דעת ממושך, או לפריטים שיחזירו אותו שוב לתא המדידה. במקום זה כדאי למקם סמוך לקופה, אקססוריז, אביזרים נלווים ופריטים במחיר נמוך, שלא צריך למדוד או לחשוב פעמיים אם לרכוש. כך הלקוחות יוכלו לרכוש אותם גם בדרך אגב, וגם ברגע האחרון להגדיל את סל הקנייה.


חנות הבגדים עונות, מאחורי הקופה, פריטים במחירים נמוכים, שמגדילים את סל הקנייה.
עיצוב פנים: אורי ביטון

כמה מילים לסיום, אחרי שהבנו את הפסיכולוגיה שמסתתרת מאחורי העיצוב המסחרי, חשוב להדגיש שלא בכל חלל מסחרי נשתמש בכל האמצעים שמתוארים כאן, לפעמים תנאי המקום הקיימים לא יאפשרו זאת, ולפעמים גם לא צריך. התפקיד של המעצב הוא לא רק להעמיס וליישם את כל הגורמים שמעודדים רכישה, אלא לאזן בין האמצעים השונים, בין התקציב והצרכים של בית העסק, ולבין הרצונות של הלקוח המודעים והלא מודעים, ולערבב הכול יחדיו, ובסופו של דבר ליצור חווית קנייה מעולה וקופה שמחה. שיהיה בהצלחה!

 

אל הסטודיו של אורי ביטון, מגיעים בתי עסק, שמחפשים, עיצוב שהוא כמה דברים גם יחד:
* גם מעביר את התחושה הנכונה של אופי בית העסק וקהל היעד שלו,
* גם משרת את המטרות השיווקיות והעסקיות (רווחים רווחים רווחים) של האנשים שמאחורי העסק,
* גם ויוצר חוויה מיוחדת במינה לכל מי שנכנס לחלל המסחרי המעוצב, שגורם להם לחזור שוב ואפילו לספר לחברים.

אורי, ידוע בוורסטיליות הבלתי נגמרת שלו, כך בתיק העבודות שלו תמצאו עיצוב לברים מחוספסים, לצד מקומות בילוי לכל המשפחה, רשתות אופנה מובילות לצד מותגי בוטיק זעירים, מועדוני לילה אלגנטיים לצד פרועים – בקיצור חללים מסחריים בסגנונות שונים, והכל מעוצב בכישרון יוצא דופן!

אורי ישמח לעזור גם לכם, להגדיל את הרווחיות של בית העסק שלכם, מבלי להתפשר על העיצוב.

רוצים גם להגדיל מכירות, בעזרת עיצוב נכון?  צרו קשר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

פוסטים קשורים