אורי ביטון

הבלוג שלנו הוא אחלה

אורי ביטון.
מזה כמספר שנים אורי הוא הבעלים של ORI DESIGN STUDIO הסטודיו מציע פתרונות עיצוב ייחודיים ומתמחה בתכנון ועיצוב מגוון רחב של פרויקטים בתחום המסחרי והפרטי.
הקו המנחה של הסטודיו היא היכולת לשלב בקפדנות אלמנטים בעלי קונספט ייחודי מתחומי עיצוב שונים דבר המעניק חוויה מרתקת ומתמשכת. אורי ידוע בקרב לקוחותיו כמעצב חדשני ומעודכן המשלב באופן הרמוני גישות עיצוב שונות תוך שימוש בחומרי גלם מיוחדים וטכנולוגיות חדשניות.

עשה זאת בעצמך וטיפים
חזרה לעמוד הלובי

לכל הבלוגים

ניווט באתר

לעמוד הבית

לכל הפרוייקטים

ליצירת קשר

כתוב את הכותרת כאן

סוד ההצלחה: עיצוב מסחרי

עיצוב מסחרי

מתחמי קניות נפתחים ומושקים מדי שנה, חלקם מצליחים והופכים לחלק משגרת הקניות של לקוחות רבים מדי יום וחלקם נשארים ריקים.

הניסיון להבין מדוע מתחמים מסוימים מצליחים יותר מאחרים מעסיקה מומחים, יזמים ובעלי מקצוע רבים בתחום, אשר מנסים להגיע למתכון הזהב, זה שיבטיח השקה מוצלחת, תנועת לקוחות גדולה וקבועה והכנסות שהולכות וגדלות עם הזמן.

לא אתן כאן את ההוראות לבישול הקניון המוצלח ביותר, כי בעיני אין מתכון אחד כזה ובעיצוב מסחרי יש המון גורמים ומשתנים שיש לקחת בחשבון, אשר תלויים בזמן, במקום ובאוכלוסייה. יחד עם זאת, אתן לכם מספר נקודות למחשבה, בעזרתן אולי תוכלו להקים את המתחם הגדול הבא.

מי ומי

השאלה הראשונה שיזם צריך לשאול את עצמו בהקמה של מתחם קניות ועיצוב מסחרי היא – למי אני פונה? האם לתושבי השכונה והאזור, או לקהל רחב יותר שיכנס לאוטו ויגיע אלי במיוחד? האם מדובר באזור שמושך תיירים רבים או באוכלוסייה מקומית בלבד? האם האזור אמיד ופונה בעיקר לבעלי ממון או שמא המרכז יהיה ממוקם בקרבת מתחם אקדמי, בית ספר או מתנ”ס וימשוך הרבה אוכלוסייה צעירה? מענה על השאלות האלו ועוד יסייעו בניסוח הקונספט של המתחם, תמהיל החנויות וחלוקת שטחי המסחר.

לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן

יש שיאמרו שמתחם קניות יקום או ייפול על מיקומו הגאוגרפי. אני מסכים עם האמירה הזו בצורה חלקית בלבד, משום שניתן לראות ברחבי הארץ מתחמים שהוקמו באזורים מוצלחים, נגישים ואטרקטיביים ויחד עם זאת לא הצליחו עד כה להתרומם.

הסיבה לכך בעיני היא שהמיקום בפני עצמו לא מספיק וצריך להסתכל עליו בפרספקטיבה רחבה, למשל על דרכי הגישה אליו. אם הוא ממוקם במרכז עירוני ומתבסס על הולכי רגל ואוכלוסייה שמגיעה בתחבורה ציבורית, אז יכול להיות שתכנונו של עיצוב מסחרי לאותו מקום צריך להיות שונה מאשר מתחם שפונה בעיקר לקונים שמגיעים ברכב פרטי.

כמו כן, חיבור הלוקיישן אל הגדרת קהל היעד, כפי שציינתי בסעיף הקודם, מהותית ליצירת תמהיל מדויק וכלכלי עבור המתחם.

יחיד ומיוחד

האם אתם מביא לקהל היעד שלכם משהו שאינו יכול למצוא או להשיג במקום אחר? הכוונה היא לאו דווקא לחנות או למותג ספציפי שהם יוכלו למצוא אצלכם, עיצוב מסחרי נכון מייצר חוויה, אווירה, סיפור, ועוד.

לדוגמה התמחות בתחום קמעונאי מסוים, כמו אופנה, עיצוב הבית, אוכל, לייפסטייל וכדומה. הנושא הייחודי חייב כמובן להתחבר לסעיף הראשון, לקהל היעד שהגדרתם.

כאשר הקהל הפוטנציאלי רחב ואינו מוגדר, אז כנראה עדיף שתהיה לפחות חנות אחת מכל סוג כדי לענות על צרכים של כמה שיותר אנשים. אך עבור קהל מצומצם יותר, דווקא קניוני נישה יכולים לתת מענה שהם לא יכולים למצוא במתחמים אחרים, אפילו לא בזירת האונליין.

הרבה יותר משופינג

המגמה העולמית בעיצוב מסחרי כיום היא לערבב שימושים שונים, כך שהם מעשירים זה את זה. אנו רואים את זה כבר תקופה ארוכה בחיבור של מתחמי בילוי כמו בתי קולנוע לצד מסעדות, בתי קפה וחנויות, אך ניתן לקחת את העיקרון הזה שלב נוסף קדימה, כאשר המטרה היא להאריך את זמן השהייה של הלקוחות במתחם וכך גם להגדיל רווחים.

בתכנון חלל רב תחומי כזה יש לחשוב היטב על האופן שבו הפונקציות השונות מתממשקות זו עם זו ותומכות זו בזו, על מנת לתכנן את המבנה והחלל בהתאם. זו נקודה קריטית בעיני, שעליה מתחם  יקום  או ייפול.

עיצוב מסחרי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

פוסטים קשורים