אורי ביטון

הבלוג שלנו הוא אחלה

אורי ביטון.
מזה כמספר שנים אורי הוא הבעלים של ORI DESIGN STUDIO הסטודיו מציע פתרונות עיצוב ייחודיים ומתמחה בתכנון ועיצוב מגוון רחב של פרויקטים בתחום המסחרי והפרטי.
הקו המנחה של הסטודיו היא היכולת לשלב בקפדנות אלמנטים בעלי קונספט ייחודי מתחומי עיצוב שונים דבר המעניק חוויה מרתקת ומתמשכת. אורי ידוע בקרב לקוחותיו כמעצב חדשני ומעודכן המשלב באופן הרמוני גישות עיצוב שונות תוך שימוש בחומרי גלם מיוחדים וטכנולוגיות חדשניות.

עשה זאת בעצמך וטיפים
חזרה לעמוד הלובי

לכל הבלוגים

ניווט באתר

לעמוד הבית

לכל הפרוייקטים

ליצירת קשר

כתוב את הכותרת כאן

אופטימיות זהירה – סיכום עשור בקמעונאות ומחשבות לקראת העשור הבא

כשמסתכלים אחורה על המרחב הקמעונאי של 2010 לעומת מה שקורה היום, קשה להאמין שעברו רק עשר שנים.בעשור הזה פרחו חנויות האונליין, הרשתות החברתיות וענקיות סחר כמו אמזון.

הטלפונים החכמים השתלטו על השוק (האייפון הראשון הושק בשלהי העשור הראשון של שנות ה-2000) ואיתו על חיי היומיום שלנו והובילו למהפכה אמיתית בכל תחומי החיים, ביניהם גם קניות.

עברנו לעשות כמעט הכל מהנייד, העדפנו פעמים רבות לעשות משלוח עד הבית במקום לצאת להסתובב בין חנויות הרחוב וקצב החיים המהיר הוביל לכך שחיפשנו את הפתרון המהיר והנוח ביותר לביצוע כל פעולה.

קניות אונליין – עדיין אחוז קטן

למרות זאת, ניתוחים של המספרים ברחבי העולם מצביעים כי קניות אונליין עדיין מהוות אחוז קטן מאוד יחסית לקניות בחנויות פיזיות.

בארצות הברית למשל קניות מקוונות מהוות רק כ-16 אחוזים מהקניות סך הכל. אמנם הסכומים שאנו מוציאים אונליין הלכו וגדלו משנה לשנה, אך יחד איתם גדל הסכום הכללי שהוצאנו על קניות.

במילים אחרות, קנינו יותר ויותר מדי שנה.

בעשור האחרון מותגים רבים ניסו להמציא את עצמם מחדש. כאלו שהיו קיימים רק במרחב הפיזי עברו לאונליין ולהיפך.

חנויות הקונספט צברו תאוצה וראינו חיבורים של חנויות מתחומים שונים לצד שילובים של בתי קפה, ברים, ספריות ופעילויות מגוונות המתרחשות כולן באותו מרחב.

במקביל פרחו גם חנויות הנישה, המתמחות בעיצוב, ייצור ומכירה של מוצר ספציפי.

במהלך השנים האחרונות חזינו בצמיחתם של חנויות הפופ אפ, הקואופרטיבים, הסטודיואים הפתוחים, החללים האינטראקטיביים ועוד שלל דוגמאות של יצירתיות במרחב הקמעונאי.

סיכום עשור – אופטימי

המחשבות הללו מובילות אותי לסיכום עשור הרבה יותר אופטימי מזה שאולי הייתם מצפים לו. אני לא עומד להספיד את החנויות הפיזיות ולא טוען כי החנויות המקוונות הרסו את חוויית הקניות שלנו. המציאות היא שהעולם השתנה מהותית בעשור שחלף והשינויים הללו הובילו דווקא לחשיבה מחוץ לקופסא, ליצירתיות, לכושר המצאה, לפתיחות של מותגים להשתנות ולהתאים את עצמם לטעם הקהל המתעדכן.

בזכות כל אלו ניתן לחוש בשיפור של חוויית הקנייה ושירות הלקוחות ולחזות בתוצאות ההבנה כי למיתוג ולעיצוב פנים יש משמעות מעמיקה, שבסופו של דבר ניתן גם למדוד אותה כלכלית ברווחים.

באופן אישי זה מרתק אותי לראות לאן התחום שלנו ילך ויתפתח וכיצד המרחב הקמעונאי ימשיך להתפתח בארץ ובעולם. אני פה כדי להמשיך להתעדכן ולעדכן, לעצב ולייעץ ולהיות חלק קטן מהפרשנות המחודשת למרחבי קניות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

פוסטים קשורים