אורי ביטון

הבלוג שלנו הוא אחלה

אורי ביטון.
מזה כמספר שנים אורי הוא הבעלים של ORI DESIGN STUDIO הסטודיו מציע פתרונות עיצוב ייחודיים ומתמחה בתכנון ועיצוב מגוון רחב של פרויקטים בתחום המסחרי והפרטי.
הקו המנחה של הסטודיו היא היכולת לשלב בקפדנות אלמנטים בעלי קונספט ייחודי מתחומי עיצוב שונים דבר המעניק חוויה מרתקת ומתמשכת. אורי ידוע בקרב לקוחותיו כמעצב חדשני ומעודכן המשלב באופן הרמוני גישות עיצוב שונות תוך שימוש בחומרי גלם מיוחדים וטכנולוגיות חדשניות.

עשה זאת בעצמך וטיפים
חזרה לעמוד הלובי

לכל הבלוגים

ניווט באתר

לעמוד הבית

לכל הפרוייקטים

ליצירת קשר

כתוב את הכותרת כאן

מהי חוויית קנייה חדשנית ואיך מייצרים אותה?

Factory 54 Archive בנמל יפו

כמעצב שמתמחה בתחום המסחרי, אני חייב להכיר את המגמות החדשות בתחום, לחקור, ללמוד ולהתאים את תהליך התכנון והעיצוב שלי לעולם החדש. מהפכת האינטרנט ותחילת מסחר האלקטרוני, השקתם של המכשירים החכמים ואפליקציות הקניות, טכנולוגיות של תשלום דיגיטלי ועלייתם של המדיה החברתית ושיווק המשפיענים. כל אלו הן רק חלק מהמהפכות הטכנולוגיות שתחום הקמעונאות היה צריך להתאים את עצמו אליהן בעשורים האחרונים. מרכזי הקניות והמסחר עוצבו מחדש באופן עמוק על ידי השינויים הטכנולוגיים הללו במטרה להישאר רלוונטיים ולענות על הצרכים והרצונות של הצרכנים החדשים.

חוויית קנייה חדשנית מנצלת את המשאבים והטכנולוגיות העדכניים שעומדים לרשותנו, על מנת לשדרג את חוויית הלקוח בחנות. איך זה נראה בפועל במרחב הקמעונאי? אילו טכנולוגיות ניתן לשלב כיום בחנויות? ואיך זה משפיע על חוויית הקנייה? תיכף עונה על כל השאלות. 

מהי חוויית קנייה חדשנית ואיך מייצרים אותה?

סינכרון בין המדיה הוירטואלית לחלל הפיזי

חוויית קנייה חדשנית יכולה להתחיל בנייד ולהסתיים בחנות הפיזית, או להיפך. הצרכנים כיום מצפים לסינכרון בין המדיות והמשכיות חלקה בין החווייה המקוונת לזו הפיזית בסניפי המותג. זה יכול להתבטא באפליקציות ייעודיות להתממשקות עם מועדון לקוחות וירטואלי, אופציות לתשלום מהנייד, רכישה מקוונת ואיסוף מהסניפים והמשכיות של מידע ותוכן בין המדיה החברתית של המותג לבין החוויה הממשית בחנות. ככל שערכי המותג שלכם יהיו מהודקים וברורים לכם יותר, כך תוכלו להביא אותם לידי ביטוי בכל הפלפורמות וכן מבחינה עיצובית, הן בגרפיקה ובחווית המשתמש באונליין וכן באדריכלות, בעיצוב הפנים, בתצוגה ובחוויית הקנייה באופליין. 

שילוב טכנולוגיות חדשניות בחלל החנות

כל אחת מהטכנולוגיות שאפרט עליהן מיד היא עולם ומלואו, אך אתן לכם טעימה על קצה המזלג ממה שלכל אחת מהן יש להציע בהקשר של חוויית קנייה חדשנית – 

טכנולוגיות מציאות רבודה ומדומה

את הפוטנציאל האדיר של הטכנולוגיות האלו ניתן כבר לראות אצל מותגים בינלאומיים כמו איקאה ו-L'Oréal. מציאות רבודה היא למעשה "הלבשה" של אלמנטים וירטואליים על גבי המציאות הממשית, כך למשל ניתן למקם רהיט שאנו שוקלים לקנות בחלל הביתי שלנו או לנסות גווני איפור לפני הרכישה, הכל באופן וירטואלי. מציאות מדומה מאפשרת ללקוח להיכנס למציאות שכולה וירטואלית, למשל באמצעות מחשב או קונסולה, וכך לדוגמה להסתובב בחנות תלת מימדית ולהתרשם מהמוצגים בלי לזוז מהכיסא. על ידי שילוב עמדות ייעודיות או אפליקציות ניתן לשדרג את חווית הלקוח ולייצר עבורו מרחב חדשני ומלהיב. 

טכנולוגיות בינה מלאכותית

הבינה המלאכותית נמצאת פה כבר לא מעט שנים, אך ההיכרות של כולנו עם chatgpt, מידג'רני ואפליקציות דומות האיצו את פיתוחן ובהתאם את הסקרנות שלנו לגבי הטכנולוגיה. מבחינת חוויית לקוח, עומדים לרשותנו כיום מדפים חכמים, המצוידים בחיישנים ובצגים דיגיטליים, שיכולים לשנות את התמחור והתצוגה בזמן אמת לפי נתונים דמוגרפיים או מועדוני לקוחות ותכניות נאמנות. אופציה מעניינת נוספת היא תכנון של קיוסקים אינטראקטיביים, שיכולים להמליץ ​​על מוצרים או מבצעים על סמך היסטוריית הרכישות של הלקוח או פריטים שהוא התעניין בהם.

טכנולוגיות RFID

דמיינו ברקוד, אבל שלא צריך להיות לידו פיזית על מנת לסרוק אותו ולקרוא את המידע שהוא מכיל. תגי RFID שמוצמדים למוצרים מאפשרים לעקוב אחר המלאי בזמן אמת ובאופן מדויק וכך לוודא, בין היתר, שאין חוסרים על המדפים. כמו כן, הטכנולוגיה מאפשרת סריקה מהירה של המוצרים בקופה וכך מקצרת תורים, מקלה על הלקוח ומשפרת את חווית הקנייה שלו.  

שקיפות ותפיסות ערכיות

חווית קנייה חדשנית מאופיינת בשקיפות, והלקוחות כיום מעוניינים לרכוש אצל מותגים שהם יכולים להזדהות איתם. לכן חשוב שתקדמו את הערכים החשובים לכם ותוודאו שהם חלק מהשפה המותגית והעיצובית שלכם. בין אם מדובר בתהליכי הייצור וחומרי הגלם, סחר הוגן, תפיסות ברות קיימא או יחס שווה לבעלי מוגבלויות, להטבק"ים ומיעוטים, חשוב שמידע יהיה זמין, נגיש ונוכח ויזואלית במרחב החנות. 

 חוויית קנייה חדשנית נשענת על תפיסה גמישה, דינמית והוליסטית

כיום חוויית הקנייה אינה מסתכמת במדידה ובתשלום בלבד. הלקוחות מצפים לחוויות מרגשות שימלאו אותם בתחושת ערך ובתוכן, וגם יספקו להם פוטנציאל פוטוגני כדי להעלות לרשתות. מכאן שבנוסף למחשבה על תהליך הרכישה ועל תצוגת המוצרים, יש להתייחס גם לפוטנציאל האינטראקטיבי של חלל החנות כמרחב דינמי, משתנה ומלהיב. תוכלו לקדם חנויות פופ-אפ, הרצאות, אירועים מיוחדים, הדגמות של מוצרים וקולקציות חדשות, אירוח מומחים ועוד וכך למשוך לקוחות חדשים ולהעמיק את הקשר עם הלקוחות הקיימים.

 

פוסטים קשורים