אורי ביטון

הבלוג שלנו הוא אחלה

אורי ביטון.
מזה כמספר שנים אורי הוא הבעלים של ORI DESIGN STUDIO הסטודיו מציע פתרונות עיצוב ייחודיים ומתמחה בתכנון ועיצוב מגוון רחב של פרויקטים בתחום המסחרי והפרטי.
הקו המנחה של הסטודיו היא היכולת לשלב בקפדנות אלמנטים בעלי קונספט ייחודי מתחומי עיצוב שונים דבר המעניק חוויה מרתקת ומתמשכת. אורי ידוע בקרב לקוחותיו כמעצב חדשני ומעודכן המשלב באופן הרמוני גישות עיצוב שונות תוך שימוש בחומרי גלם מיוחדים וטכנולוגיות חדשניות.

עשה זאת בעצמך וטיפים
חזרה לעמוד הלובי

לכל הבלוגים

ניווט באתר

לעמוד הבית

לכל הפרוייקטים

ליצירת קשר

כתוב את הכותרת כאן

עשו ואל תעשו: 5 טעויות נפוצות בעיצוב חללים מסחריים והדרכים לתקן אותן

סיגר לאונג’ - עיצוב מועדון סיגרים אקסקלוסיבי
כחלק מהאג׳נדה שלי לקידום חדשנות בעיצוב המסחרי, אני נתקל בהרבה תפיסות הנשענות על מיתוסים שהיום ידוע כבר כי הם שגויים ובחשיבה מיושנת שאינה לוקחת בחשבון את האופי של הצרכנים החדשים. הלקוחות של היום לא מצביעים רק ברגליים, אלא גם באצבעות היד אשר טופחות באלגנטיות על מסכי המגע.כדי להישאר רלוונטיים ולמשוך את הלקוחות לצאת מהבית ולהגיע לפתח בית העסק שלנו, עלינו להתנתק מהתפיסות הישנות ולעשות מהפך מחשבתי. לכן כתבתי הפעם על חמש טעויות נפוצות אשר בעלי חללים מסחריים לרוב ״נופלים״ בהן וחמש הצעות לתיקון ולשיפור. קדימה, לעבודה.

#1 מרוב עצים לא רואים את היער

הטעות: מיקסום תצוגה

הכוכב של המרחב הקמעונאי הוא המוצר ובעבר היה נהוג לחשוב כי כל סנטימטר בחלל צריך להיות מנוצל לטובת תצוגה. התוצאה במקרים רבים היא עומס ויזואלי שלא מתייחס למעברים נוחים, לעומס בעין ולתנועת הקונים בחנות, מתעלם מהצורך בהיררכיה בין מוצרים שונים וזונח לחלוטין את האסתטיקה בחלל.

התיקון: לפעמים, פחות זה יותר

התצוגה בחנות צריכה להיות מחושבת ומדויקת ולפעמים ההחלטה למקם עוד מדף, מתלה או מעמד אינה נכונה. כשמדובר על עיצוב מסחרי, יש לקחת בחשבון את המסלול שאנו רוצים שהלקוח ינוע בו בתוך החלל, את האופן שבו המידוף והתצוגה נראים מבחוץ ולאפשר לפריטים מסוימים לבלוט ולאחרים לשמש להם כמעין רקע.

#2 תחרות ריצה

הטעות: באתי, ראיתי, קניתי

בעבר היה נהוג לחשוב כי המטרה היא לגרום ללקוח להגיע לקופה ולצאת מהחנות כמה שיותר מהר, כאשר האווירה בחנות היתה מעוצבת בהתאם. היום אנו יודעים שברוב המקרים, ככל שהלקוח ירגיש יותר בנוח וישאר בחנות יותר זמן, כך הוא גם יוציא בה יותר כסף.

התיקון: חווית קנייה טובה

צמד המילים ״חווית קנייה״ הן קריטיות בעיני לכל בעל שטח מסחרי. לפני תכנון, עיצוב ומיתוג החלל יש להקדיש מחשבה לחוויית הקנייה שאנו רוצים לייצר, זאת על פי אופי המותג וקהל היעד שלנו, ולבצע את כל הבחירות וההחלטות בהתאם.

אם חוויית הקנייה של הלקוח והאופן שבו הוא זוכר אותה לאחר מכן יהיו טובים וחיוביים, אז הוא ירצה לחזור שוב ושוב. לכן המטרה שלנו אינה צריכה להיות ״סילוק״ של הלקוח מהחנות אלא להפך, לספק לו את כל הצרכים שהוא זקוק להם על מנת להישאר משך זמן משמעותי בחלל.

#3 אנחנו מכירים מאיפשהו?

הטעות: הם כבר מכירים אותי

אם אתם עסק שנשען ברובו על לקוחות חוזרים, אז אני בטוח שזנחתם במידה מסוימת את האפיק ההסברתי של העסק שלכם. יכול להיות שבחלק מהמקרים אתם באמת צודקים, אבל סביר להניח שגם הלקוחות הותיקים שלכם לא יודעים את כל מה שיש לדעת עליכם.

קחו בחשבון שהלקוח הממוצע נחשף להמון מותגים ואי אפשר לצפות ממנו לזכור את הכל על כולם. כמו כן, ערכים, תפיסות ותכנים משתנים עם הזמן ועם התפתחות העסק, כך שהעסק שהלקוחות הכירו לפני חמש או עשר שנים אולי השתנה.

התיקון: תצעקו את המסרים שלכם

חשוב לחדד את המסרים שברצונכם להעביר ללקוחותיכם ולתקשר אותם כלפי חוץ בכל דרך אפשרית – בעזרת עיצוב החלל, שילוב מסכים המוסיפים שכבה נוספת של מידע וערך, יצירת קונספט ושפה עיצובית שיבואו לידי ביטוי גם בנכסים הדיגיטליים של העסק (כלומר האתר והרשתות החברתיות), שימוש בגרפיקה, איור וטיפוגרפיה בחלל ועוד.

#4 מכונת זמן

הטעות: להתפשר על עיצוב חלל מיושן

אם האדם הממוצע משפץ את ביתו פעם בעשור, הרי שבעלי חנויות ועסקים חייבים להתחדש בתדירות גבוהה יותר. בעולם שמתקדם במהירות אי אפשר להישאר מאחור ולייצר אצל הקונים תחושה שהם חזרו אחורה בזמן כשהם נכנסו לחלל שלנו (אלא אם זה חלק מהקונספט!).

מה גם שבעולם שבו כל אחד מצלם, מתעד ומשתף את חוויותיו ברשתות החברתיות, הרי שככל שהחלל יהיה אסתטי וייחודי יותר, כך הוא יניע יותר אנשים לפעולה.

התיקון: לחדש ולהתחדש!

אפשר כמובן לעבור לחלל מסחרי אחר או לשפץ את החלל הקיים מקצה לקצה. גם אם אין לכם את האפשרות הזו, אתם עדיין יכולים לשדרג את עיצוב הפנים באופן נקודתי וכך לשפר את חוויית הקנייה ואת האסתטיקה בחלל.

הקפידו על שפה עיצובית מהודקת שבאה לידי ביטוי בחומרים, בצבעים, ברהיטים ובאלמנטים לתצוגה ואל תזלזלו באף פרט – כל משטח, אלמנט ופינה חשובים ליצירת האווירה הכללית בחלל.

#5 רב מימדי

הטעות: לנתק בין החוויה הוירטואלית לזו שבחנות הפיזית

אני מכיר בעלי עסקים רבים שמתייחסים לאתר שלהם כמו טיזר לסרט קולנוע – קצר וקולע, מעט פרטים שמסגירים את העלילה אך מספיק כדי לעורר סקרנות. זה עובד בחלק מהמקרים, אבל לרוב הלקוחות של היום יעדיפו לעשות מחקר אונליין ורק אז להגיע לחנות. במקרה כזה, אתר שאינו מספק את הסחורה יזכה להתעלמות וכך גם החנות הפיזית שהוא אמור לתמוך בה.

התיקון: להתייחס לנכסים הוירטואליים כמו פרק המבוא בספר שלכם.

הם צריכים לייצר סקרנות אבל גם לתת מידע נדיב ומקיף. עליהם להכניס את הלקוח לאווירה שאתם מעוניינים ליצור ולספר את הסיפור שלכם.

בעזרת מיתוג נכון, שפה ויזואלית וקונספט עיצובי שבאים לידי ביטוי ברשתות החברתיות, האתר והחנות הפיזית גם יחד, אתם יוצרים למעשה איזשהו עולם של אסתטיקה ותכנים שמייצג אתכם. כך הלקוח ירגיש בנוח להגיע לחנות וירגיש באופן מסוים כאילו הוא כבר מכיר אתכם, עוד לפני שנכנס פנימה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

פוסטים קשורים