מרכזי הקניות של היום צריכים לעבוד קשה יותר כדי למשוך את הקהל, שיעדיף בחלק מהמקרים את הנוחות והזמינות של קניות אונליין על פני הגעה פיזית למתחם הקניון. האפשרויות של הלקוחות שלנו גדלו ולכן אנו צריכים להציע להם יותר מאי פעם. חשיבה מקדימה הוליסטית ורחבה, הלוקחת בחשבון את תכנון ועיצוב המתחם וכן את אופיו ותפקודו, יעזרו לנו להישאר רלוונטיים, למשוך קהלים חדשים ולהגביר מעורבות ונאמנות של קהלים קיימים.
חושבים על כל הפרטים
החוויה במרכז הקניות מתחילה הרבה לפני שאנו נכנסים לחנויות עצמן. אנחנו מגיעים עם האוטו ומחנים בחניון, עולים במעלית, הולכים בשטחים הציבוריים, עוברים בשירותים, קונים קפה ומאפה ויושבים על הספסל כדי לענות לשיחה או הודעה. כל אלו יכולים להשפיע לטובה על החוויה שלנו ולתת לנו תחושה שהגענו למקום נעים ומכיל. כל פרט ופרט, כמו רוחב המעברים, כמות האור הטבעי, רכות ספסלי הישיבה ועוצמת מוזיקת הרקע ישפיעו על המבקרים באופן פיזי ורגשי כאחד, ולכן יש לקבל כל החלטה בחכמה ובהתאם לאופי המרכז שאנו מעוניינים לייצר. מרכז קניות הכולל בעיקר חנויות יוקרה, צריך לתפקד באופן שונה מכזה המיועד ברובו למשפחות עם ילדים קטנים או לקהל צעיר.
מנסחים קונספט עיצובי
מבחינת קונספט ושפה עיצובית, ניתן למנות כמה מגמות בולטות שיבטיחו גישה עדכנית שתעמוד גם במבחן הזמן-
- עיצוב ביופילי – שואב את מרכז ההשראה מחיבור לטבע ומתפיסות אקולוגיות. בקונספט כזה נעדיף חומרים ממוחזרים, מתחדשים וברי קיימא, נשלב הרבה צמחייה, נתכנן חלונות גדולים לחיבור עם שטחי החוץ ולהכנסת אור טבעי ואף נשלב קירות ירוקים ואלמנטי מים מרגיעים.
- מינימליזם – בין אם מדובר על סגנון סקנדינבי, יפני, ים תיכוני או תעשייתי, ניתן לדבוק בתפיסה מינימליסטית המעדיפה שטחים פתוחים, מעברים רחבים, צבעים שקטים וקווים נקיים על פני עיצוב מקושט ועמוס אלמנטים, במטרה לשמור על עיצוב מאוזן, הרמוני ונינוח. כאמור, את התפיסה ניתן ליישם במגוון סגנונות שונים שיבואו לידי ביטוי בחומרים, בצבעים ובפרטים עיצוביים.
- דיגיטליזציה – שילוב טכנולוגיות מתקדמות ואינטראקטיביות לשיפור חווית המבקרים ולעידוד סקרנות במרחב, כמו למשל מתחמי VR/AR ומסכי מגע. לצד אלו נוכל לשלב שילוט דיגיטלי, מערכות חכמות מבוססות חיישנים ופרטים עיצוביים מתאימים כמו תאורת לד נסתרת, חומרי גמר מתקדמים ומערכות מודולריות.
מספקים את כל הצרכים
אם פעם התפיסה היתה שהלקוחות צריכים להגיע, לקנות וללכת כמה שיותר מהר, הרי שכיום כללי המשחק קצת השתנו. בעבר מציאת ספסל לשימוש הציבור במתחם הקניון היתה כמעט בלתי אפשרית, אך כיום אזורי מנוחה חוזרים למרכזי הקניות במטרה לשפר את חוויית הלקוח ולעודד אותו להישאר במתחם זמן ממושך יותר. אזורי משחק לילדים, ספסלים לישיבה, לוקרים לשמירת חפצים, שטחים ירוקים וחדרי הנקה הם רק חלק מהאפשרויות שנוכל להציע למבקרים שלנו כדי שירגישו בנוח.
מגבילים בזמן
אל תיבהלו, לא מדובר על הגבלות כמו אלו שראינו בתקופת הקורונה. הכוונה היא להצעות אטרקטיביות המוגבלות בזמן, כמו הקמה של חנויות פופ אפ והצעת מבצעים מוגבלים בזמן והנחות בלעדיות למגיעים למתחם. השטחים הנרחבים שעומדים לרשותנו יכולים לשמש במה להצגת מוצרים חדשים או במהדורה מוגבלת שיכולים למשוך קהילות רחבות של חובבים ואספנים ולפנות לפלחי שוק מסוימים, שאולי לא מגיעים למתחם באופן קבוע.