אורי ביטון

הבלוג שלנו הוא אחלה

אורי ביטון.
מזה כמספר שנים אורי הוא הבעלים של ORI DESIGN STUDIO הסטודיו מציע פתרונות עיצוב ייחודיים ומתמחה בתכנון ועיצוב מגוון רחב של פרויקטים בתחום המסחרי והפרטי.
הקו המנחה של הסטודיו היא היכולת לשלב בקפדנות אלמנטים בעלי קונספט ייחודי מתחומי עיצוב שונים דבר המעניק חוויה מרתקת ומתמשכת. אורי ידוע בקרב לקוחותיו כמעצב חדשני ומעודכן המשלב באופן הרמוני גישות עיצוב שונות תוך שימוש בחומרי גלם מיוחדים וטכנולוגיות חדשניות.

עשה זאת בעצמך וטיפים
חזרה לעמוד הלובי

לכל הבלוגים

ניווט באתר

לעמוד הבית

לכל הפרוייקטים

ליצירת קשר

כתוב את הכותרת כאן

עקרונות מפתח בעיצוב פנים מסחרי

עיצוב חנות קונספט FIVE POINT FOUR - שרונה תל אביב

בית הקפה ממנו עשיתם טייק אווי הבוקר, המסעדה שבה הזמנתם מקום לסוף השבוע הקרוב, בית המלון שתתארחו בו בחופשה הקרובה שלכם, המשרד אליו אתם מגיעים כל בוקר, חדר הכושר שבו אתם מתאמנים פעמיים בשבוע, החנות הקבועה שלכם שבה אתם תמיד מוצאים את הפריטים הכי יפים. כל המקומות האלו (ועוד) נכנסים תחת ההגדרה של חללים מסחריים. מכאן שמדובר בתחום רחב ועשיר מאוד, המתייחס כמעט לכל מרחב שאינו מיועד למגורים ויש בו אינטראקציה בין מותגים ועסקים לבין לקוחות או עובדים. 

רואים, מרגישים, חווים – תפקידו של עיצוב פנים מסחרי

עיצוב מסחרי מתייחס למראה של בית העסק וכיצד הוא מתפקד. מה שהלקוח רואה, שומע ומריח והדרך שהוא עובר בבית העסק יכולים לסייע משמעותית ביצירת חוויה טובה וזכירה. בעיצוב החלל אנו למעשה מכניסים את הלקוח לעולם שלנו ויכולים לתקשר באופן ויזואלי ותחושתי את ערכי המותג שלנו. חומרי גמר, טקסטיל, צבעים, תאורה ואלמנטים מרחביים כמו עמדות קופה ויחידות מידוף מסייעים לנו ביצירת שפה עיצובית המתחברת למיתוג שלנו ומייצרת זהות ברורה ובהירה. בנוסף, חלוקת החלל חשיבה פונקציונאלית יוצרת סביבת עבודה נעימה, יעילה וטובה לעובדים וכן משפרת את חויית הלקוח. 

עקרונות מפתח בעיצוב פנים מסחרי
Factory 54 Archive

כלי עבודה – 5 עקרונות מפתח בעיצוב פנים מסחרי

פונקציונאליות

לפני הכל, תהליך העיצוב צריך להתייחס לתנאים הקיימים במרחב ולצרכים של בית העסק ולתכנן את החלל כך שיהיו בו מעברים נוחים, שהתנועה והניווט בו יהיו ברורים וקלים ולדאוג שכל הצרכים והדרישות של בית העסק מקבלים מענה. במשרד למשל נבדוק כמה חדרי ישיבות וכמה עמדות עבודה יש לתכנן, לצד בחינה של החללים המשותפים כמו חדר האוכל, עמדת הקבלה ופינת המתנה וכמה אנשים הם צריכים לשרת. בחנות נבדוק כמה מרחב תצוגה דרוש, כיצד הכי נכון להציג את המוצרים, מה צריך להיות גודל עמדות הקופה, לכמה תאי מדידה אנו זקוקים וכולי. 

שפה עיצובית

אחרי גיבוש רשימת צרכים ברורה ומדויקת, נבחן את ערכי המותג וכיצד ניתן לתרגם אותם לשפה עיצובית המתייחסת לפרטים עיצוביים, צורניות, חומרי גמר, מרקמים וצבעים. עיצוב פנים המתחבר לשפה הגרפית של המותג יוצר אחידות והמשכיות בין כל הפלטפורמות של המותג ומעמיק את הקשר בינו לבין הלקוחות והעובדים. בנוסף, אלמנטים מיוחדים עוזרים לבית העסק לבלוט בין המתחרים ומעודדים את הלקוחות לצלם, לתעד ולשתף את החוויה הלאה. 

גמישות

גיוס עובדים, הוספת מחלקה חדשה, החלפת תצוגה וקיום של ארועים מסוגים שונים הן רק חלק מהדוגמאות לשינויים שבגללם חללים מסחריים צריכים להיות גמישים. בעזרת חשיבה מקדימה ותכנון של מחיצות נעות ומידוף וריהוט מודולרי למשל, ניתן יחסית בקלות ובמהירות לשנות את המרחב כך שיתאים למצבים משתנים.

קיימות

תכנון בר קיימא אינו רק טרנד חולף או סיסמה. בחירה בחומרים ידידותיים לסביבה ושילוב צמחייה משפרים את האווירה במרחב ומתכתבים עם מגמות כלל עולמיות של חזרה לטבע והפחתת השפעה סביבתית שלילית, עקרונות חשובים מאוד עבור הסביבה, הלקוחות והעובדים כאחד. בנוסף, שימוש במערכות ירוקות, תאורה חסכונית והעדפת מכשור בעל תקן אנרגטי גבוה יכולים לחסוך עלויות תפעוליות בעתיד. 

טכנולוגיה

שילוב נכון של אלמנטים טכנולוגיים במרחב המסחרי יעזרו לנו לשפר את חוויית הלקוח, להעמיק את התקשורת עימו, לייעל את העבודה והתפקוד במרחב וכן לייצר אינטגרציה בין הנכסים הדיגיטליים של המותג כמו אתר, אפליקציה ורשתות חברתיות, לבין המרחב הפיזי. ניתן לשלב מסכים ושילוט דיגיטלי, עמדות קופה אוטונומיות, טכנולוגיית RFID לניהול מלאי ושיפור תהליכי הקופה והתשלום, ואף טכנולוגיות מתקדמות כמו מראות חכמות ועמדות של מציאות מדומה או רבודה.  

פוסטים קשורים