אורי ביטון

הבלוג שלנו הוא אחלה

אורי ביטון.
מזה כמספר שנים אורי הוא הבעלים של ORI DESIGN STUDIO הסטודיו מציע פתרונות עיצוב ייחודיים ומתמחה בתכנון ועיצוב מגוון רחב של פרויקטים בתחום המסחרי והפרטי.
הקו המנחה של הסטודיו היא היכולת לשלב בקפדנות אלמנטים בעלי קונספט ייחודי מתחומי עיצוב שונים דבר המעניק חוויה מרתקת ומתמשכת. אורי ידוע בקרב לקוחותיו כמעצב חדשני ומעודכן המשלב באופן הרמוני גישות עיצוב שונות תוך שימוש בחומרי גלם מיוחדים וטכנולוגיות חדשניות.

עשה זאת בעצמך וטיפים
חזרה לעמוד הלובי

לכל הבלוגים

ניווט באתר

לעמוד הבית

לכל הפרוייקטים

ליצירת קשר

כתוב את הכותרת כאן

מהי כלכלת חוויה ואיך היא קשורה למרכזים קמעונאיים?

c

המונח "כלכלת חוויה" (Experience Economy), שנוסח לראשונה כבר בשנת 1998, הפך בשנים האחרונות מעוד באזזוורד למציאות שמעצבת את הרגלי הצריכה של כולנו. אנו עדים למעבר ברור מכלכלה המתבססת על רכישת מוצרים או שירותים, לכלכלה שבה אנו צורכים חוויות.

מחקרים ונתוני מכירות מראים מגמה צרכנית ברורה להעדפת חוויות על פני מוצרים, והסיבה לכך פשוטה: חוויות מסבות לנו אושר גדול יותר למשך זמן ארוך יותר. הן פונות לכל החושים, נחקקות עמוק בזיכרון ומאפשרות לנו לחלוק רגעים משמעותיים עם חברים ומשפחה. זו יכולה להיות הארוחה במסעדת הגורמה, הטיול ליעד הרחוק שתמיד חלמתם עליו, ההופעה הבלתי נשכחת או הסדנה המרתקת שלקחתם יחד.

האתגר: כיצד מנצחים את המסך וגורמים ללקוחות להגיע?

בעידן הדיגיטלי, כדי להוציא את הלקוחות שלנו מהטלפון הנייד ולהביא אותם אל החנות הפיזית או למרכז המסחרי, אנו חייבים להציע להם משהו שהערך שלו גדול ומשמעותי יותר מהמוצר עצמו. המטרה היא לעורר רגשות: התרגשות, ציפייה, סקרנות, וכן, גם את הרצון להצטלם, לתעד ולהעלות לרשתות החברתיות. כאן טמון הערך המוסף של עיצוב פנים מסחרי. בעוד שניתן לספק מוצרים ושירותים גם בפורמט דיגיטלי, חוויות עדיין עובדות בצורה מיטבית, עוצמתית ואותנטית בעולם הפיזי.

הפתרון: עיצוב חלל קמעונאי כבמה לאירועים וחוויות

קיימות דרכים רבות ליצור חוויית קנייה ייחודית, והיכרות מעמיקה עם קהל היעד שלכם תסייע לכם לבנות פעילות מדויקת למותג. שילוב סדנאות, הדגמות ופעילויות אינטראקטיביות בתוך החנות מעניק ללקוחות ערך מוסף – כזה שהופך את הקנייה לחוויה בלתי נשכחת.

במסגרת עיצוב חללים מסחריים ניתן להקצות אזור ייעודי למתחמי פעילות, לתכנן את החלל כך שיהיה מודולרי וניתן להתאמה לאירועים משתנים, ולשלב אמצעים דיגיטליים להצגת מידע מתחלף. כך הופך חלל החנות מזירת מכירה בלבד למרחב חי, משתנה ודינמי – כזה שמחזק את הקשר בין המותג ללקוח.

מעבר לקנייה: הפיכת המותג לחלק מהסיפור של הלקוח

בעזרת חשיבה יצירתית והרחבה של תפיסת החנות כחלל תצוגה וקנייה בלבד, תוכלו לתכנן את המרחב כך שיעודד אינטראקציה בין הלקוחות לבין המותג ומוצריו. לדוגמה, חנות בגדי ספורט יכולה להקים מסלול מקורה שבו הלקוחות יוכלו למדוד ולבדוק את נעלי הריצה וציוד הכושר בסביבה מדומה; בחנות צעצועים ניתן לתכנן אזור ייעודי שיעודד התנסות במשחקים מסוגים שונים; חנות למוצרי בישול יכולה לבנות מטבח פעיל ולקיים בו סדנאות בישול.

אלו רק כמה דוגמאות למרחבים בהם עיצוב פנים מסחרי מייצר חיבור בין הלקוח לבין המותג בלייב ובאופן זכיר וייחודי. לקוחות שקיבלו באירוע או במרחב כזה חוויה טובה, יצלמו ויתעדו אותה לרשתות החברתיות, ישתפו אותה הלאה, ירשמו לניוזלטר שלכם כדי לקבל הודעה על פעילויות נוספות וקרוב לוודאי יפתחו מערכת יחסים ארוכה ואיכותית עם המותג שלכם.  

לסיכום, עיצוב חללים קמעונאים בעידן הנוכחי אינו עוסק רק באסתטיקה או פונקציונליות – אלא בהבנה עמוקה של עקרונות כלכלת החוויה. בעידן שבו הצרכנים מחפשים משמעות, רגש וזיכרון יותר מאשר מוצר, החלל הפיזי חייב להפוך לחלק מהחוויה עצמה. יצירת סביבה שמעודדת מעורבות, מגרה את החושים ויוצרת רגעים בלתי נשכחים היא המפתח ליצירת ערך מוסף אמיתי – כזה שמחבר בין המותג ללקוח ומשאיר חותם גם הרבה אחרי הביקור בחנות.

פוסטים קשורים