אורי ביטון

הבלוג שלנו הוא אחלה

אורי ביטון.
מזה כמספר שנים אורי הוא הבעלים של ORI DESIGN STUDIO הסטודיו מציע פתרונות עיצוב ייחודיים ומתמחה בתכנון ועיצוב מגוון רחב של פרויקטים בתחום המסחרי והפרטי.
הקו המנחה של הסטודיו היא היכולת לשלב בקפדנות אלמנטים בעלי קונספט ייחודי מתחומי עיצוב שונים דבר המעניק חוויה מרתקת ומתמשכת. אורי ידוע בקרב לקוחותיו כמעצב חדשני ומעודכן המשלב באופן הרמוני גישות עיצוב שונות תוך שימוש בחומרי גלם מיוחדים וטכנולוגיות חדשניות.

עשה זאת בעצמך וטיפים
חזרה לעמוד הלובי

לכל הבלוגים

ניווט באתר

לעמוד הבית

לכל הפרוייקטים

ליצירת קשר

כתוב את הכותרת כאן

עיצוב קליניקה – איך לעשות את זה נכון?

עיצוב קליניקה
בעשור האחרון קיימת פריחה של תחום עיצוב הפנים בארץ. בכל מקום ניתן לראות מלונות בוטיק מהוקצעים, בתים מיוחדים, דירות מעניינות, חנויות אסתטיות ומסעדות מקוריות. אך אחד התחומים שנשאר, ברוב המקרים, הרחק מאחור הוא עיצוב קליניקות.
ברוב המקרים הן מקבלות טיפול פונקציונאלי בלבד, ללא מחשבה על האווירה של המטופלים או הערך המוסף שהם יכולים לקבל מעצם הביקור במרחב הטיפולי.
אלו חללים שאנו מגיעים אליהם כדי לטפל בעצמנו, לדאוג לגוף ולנפש שלנו ומלבד הטיפול עצמו יש להתייחס לעיצוב החלל, לתאורה, לחומריות, לתחושות, לטקסטורות ולצבעים, אשר משפיעים על התחושה שמקבל המטופל כאשר הוא נכנס ועל מצב הרוח שלו כשהוא יוצא.

לקוחות או מטופלים? גם וגם.

בדיוק כמו בחללים קמעונאיים, בהם יש מותגים וצרכנים, כך גם בקליניקות למיניהן, המטופלים הם למעשה לקוחות לכל דבר ועניין.

בעיצוב חנויות אנו מחפשים לייצר חלל אשר הלקוחות ירצו לחזור אליו, הדבר חשוב עוד יותר בעיצוב קליניקות, בהן במקרים רבים הטיפול הוא המשכי וארוך טווח.

מכאן, שלכל פרט ופרט בעיצוב החלל יש משמעות – לרמת התאורה, לעיצוב דלפק הקבלה, לרמת הנוחות של הספות והכיסאות באזור ההמתנה, לצבעוניות בחדר הטיפולים והרשימה עוד ארוכה.

כל אלו משפיעים, במודע ולא במודע, על החוויה של המטופל בקליניקה ויכולים להוסיף או לגרוע מהתחושה שלו בעקבות הטיפול עצמו.

ביתי או סטרילי? בין לבין.

כשאני ניגש לעיצוב קליניקה מובילות אותי שתי מטרות עיקריות – הראשונה היא יצירת מקום רגוע, ביתי וחם שנעים להגיע אליו ולשהות בו, והשנייה היא יצירת תחושה נקייה, סטרילית ומרעננת.

במחשבה ראשונה אולי שתי המטרות הללו נתפסות אצלכם כסותרות זו את זו, אך בעזרת מינונים נכונים של חומרים, צבעים, גימורים, רהיטים ואביזרים בהחלט אפשר לייצר איזון הרמוני ביניהן.

ברוכים הבאים – אזור הקבלה וההמתנה

כאשר מדובר על עיצוב קליניקה, כמו דלת הכניסה והמבואה בעיצוב חללי מגורים, כמו חלון הראווה בעיצוב חללים מסחריים, כך עיצוב אזור הקבלה וההמתנה הוא כרטיס הביקור של הקליניקה.

עמדת הקבלה תהיה לרוב האלמנט העיצובי הראשון אליו נחשף המטופל ולכן עליו להיות ייצוגי, ייחודי ומאופיין על פי התפיסה העיצובית המובילה את עיצוב הקליניקה.

אזור ההמתנה, בין אם הוא ממוקם בחלל פתוח ובין אם בחדר מוצנע יותר, צריך להיות נוח ונעים. המטופלים והמלווים שלהם לעיתים מבלים זמן לא מבוטל באזור זה ועל כן בעיצובו תמיד אשאף לייצר אווירה יותר חמימה, ביתית ועוטפת, בדומה לסלון ביתי.

עיצוב קליניקותכנסו כנסו – חדרי הטיפולים

אם את אזור ההמתנה הקבלנו לחלל הציבורי הביתי, אז את חדרי הטיפולים ניתן להקביל לחדרי הרחצה או השינה. עליהם להיות קודם כל תפעוליים ולהכיל את כל הפונקציות הנדרשות לטיפול, מתחילתו ועד סופו.

אלו חללים פרטיים שהפעילות בהם מתרחשת ברובה מאחורי דלתיים סגורות, אך אין זה אומר שהאסתטיקה כאן אינה חשובה.

בעיצוב קליניקה חדר הטיפולים כנראה יעוצב באופן יותר נקי ומהוקצע ופחות קישוטי, אך גם במקרה הזה חשובה התחושה שמקבל המטופל. אנו רוצים להקנות לו תחושת ביטחון ונוחות ולאפשר לו להירגע עד כמה שאפשר, גם אם הטיפול שעליו לעבור גורם לו לחוסר נוחות כלשהו.

תכנון חדר הטיפולים ועיצוב האלמנטים שבו כמובן יותאמו לסוגי הטיפולים שמתבצעים בקליניקה וימשיכו באופן מרומז ואלגנטי את השפה העיצובית שהוגדרה ביתר החללים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

פוסטים קשורים