אורי ביטון

הבלוג שלנו הוא אחלה

אורי ביטון.
מזה כמספר שנים אורי הוא הבעלים של ORI DESIGN STUDIO הסטודיו מציע פתרונות עיצוב ייחודיים ומתמחה בתכנון ועיצוב מגוון רחב של פרויקטים בתחום המסחרי והפרטי.
הקו המנחה של הסטודיו היא היכולת לשלב בקפדנות אלמנטים בעלי קונספט ייחודי מתחומי עיצוב שונים דבר המעניק חוויה מרתקת ומתמשכת. אורי ידוע בקרב לקוחותיו כמעצב חדשני ומעודכן המשלב באופן הרמוני גישות עיצוב שונות תוך שימוש בחומרי גלם מיוחדים וטכנולוגיות חדשניות.

עשה זאת בעצמך וטיפים
חזרה לעמוד הלובי

לכל הבלוגים

ניווט באתר

לעמוד הבית

לכל הפרוייקטים

ליצירת קשר

כתוב את הכותרת כאן

תלת מימדית, רב חושית – עיצוב חנויות בעולם וירטואלי

עיצוב חנויות בעולם וירטואלי

החנויות המקוונות, שהתחילו כנישה קטנה ושולית, הפכו כיום למעצמה שבלתי ניתן להתעלם ממנה. הן הולכות ומתפשטות לתחומים רחבים יותר ויותר, משפרות את תנאי השירות והמשלוח וכתוצאה מכך נוגסות באופן משמעותי באחוזי המכירות, שבעבר נהנו מהם בעיקר בעלי עסקים המחזיקים שטחי מסחר פיזיים כאלו ואחרים.

לפי מחקר שבוצע בשנת 2017 על ידי מכון המחקר רושינק עבור חברת פייפאל עולה כי בישראל בלבד ביצעו רכישות אונליין בהיקף של כ- 14 מיליארד שקל, עלייה של כ- 18 אחוז משנת 2016, וכי אחד מכל עשרה ישראלים מוציא בחודש לפחות 1000 שקלים בקניות באינטרנט.

האם בכל זאת יש מקום לחנויות פיזיות בעולם שהולך והופך לדיגיטלי יותר מדי יום? אני מאמין שכן.

בעולם מקוון שנכבש על ידי מסכי מגע, עלינו להקדיש מחשבה מעמיקה לתפקידים שיכול לספק המפגש הפיזי של הלקוח עם החנות, המותג והמוצרים לעומת המפגש הדיגיטלי, שבדרך כלל נטול אינטראקציה ורגש.

בעיצוב חנויות אנחנו צריכים לשאול איזו חוויה אנחנו יכולים ליצור עבור קהל הלקוחות שלנו שתגרום להם לצאת מהבית ולהגיע לחנות שלנו? אילו רגשות אנחנו רוצים לעורר בהם כאשר הם פוגשים פנים אל פנים את הצוות ואת המוצרים שלנו? כאשר אנו מכניסים לתמונה מונחים של חוויות ותחושות אנו פונים לרובד אנושי יותר וכך מעמיקים את הקשר שלנו עם הלקוחות.

המשוטט

המרחבים הקמעונאיים החדשים יכולים לעזור לנו להחזיר את התחושה הרומנטית של שיטוט ברחובות המסחריים של פעם ואת החוויה של חנויות הרחוב השכונתיות ומרכזי הערים.

באמצעות תכנון ועיצוב חנויות השואב השראה מן העבר לצד שילוב אלמנטים חדשניים שהולמים את אורח החיים העכשווי שלנו. לרבים מאיתנו אין זמן ופנאי לשוטט במשך שעות ארוכות לאורך רחובות ראשיים ללא מטרה מוגדרת, אך בעזרת תכנון חלל המשרה אווירה אינטימית ואישית, עיצוב אקלקטי ותאורה נכונה ניתן להשיג אווירה דומה המספקת ללקוח חוויית קנייה ייחודית ומקורית.

האנושי

כהמשך ישיר לאווירה האינטימית הזו, קיים יתרון משמעותי נוסף לחנות הפיזית – יצירת קשר אנושי בלתי אמצעי. חנויות האונליין מרחיקות אותנו אחד מהשני ולעומת שיטוטי הקניות של פעם, אותם היינו לרוב מעדיפים לעשות עם בני משפחה או עם חברים, כשאנחנו קונים ברשת אנחנו עושים זאת לבד.

כמו כן החוויה המקוונת מנתקת אותנו מנותני השירות המייצגים את המותג, בעולם הפיזי אלו יכולים לתפקד כמומחים לתחומם, אשר ביכולתם לספק לנו טיפים וכלים שישפרו את חוויית הקנייה ויסייעו לנו לקבל החלטות נכונות יותר לטווח הארוך.

עיצוב חנויות בעולם וירטואלי

הרב תחומי

לצד מגמה של התמקצעות ויצירת תפקידים, חללים ומותגים העוסקים בתחום מאוד ספציפי ומתמקצעים בו, אנו רואים גם את הגישה ההפוכה, המאפשרת למבקר ליהנות ממספר שימושים ושירותים בו זמנית. למשל בית קפה המשולב עם חנות ספרים, מסעדה שבה ניתן לרכוש את כלי הבית והאוכל, גלריה החולקת את המבנה עם קפיטריה, חלל הרצאות וחנות ועוד דוגמאות רבות ומגוונות.

השילוב הזה, שאינו מתאפשר במרחב המקוון, מעודד את הלקוחות לבלות בחנות למשך זמן ארוך יותר וכן מושך קהל יעד מגוון יותר, לקוחות בית הקפה יעברו דרך חנות הספרים ואולי יחליטו לרכוש בה ולהיפך, כך שכולם מרוויחים.

המותג

מיתוג העסק בא לידי ביטוי בצורות שונות ומגוונות, כמו למשל בלוגו ובממשק המשתמש באתר האינטרנט וגם בשקיות ובאריזות של המוצרים. כבר בדוגמאות הללו אפשר לראות כי המיתוג מתקיים באונליין ובאופליין באופן מקביל ושניהם צריכים לחזק האחד את השני ולתמוך האחד בשני.

באותו האופן, עיצוב חנויות פיזיות נכון יכול לחזק את המיתוג של החנות המקוונת, להעשיר ולהעמיק את חווית המשתמש בעזרת שימוש בכל החושים וכך לייצר חוויה רגשית שהלקוח יזכור לאורך זמן.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

פוסטים קשורים