אורי ביטון

הבלוג שלנו הוא אחלה

אורי ביטון.
מזה כמספר שנים אורי הוא הבעלים של ORI DESIGN STUDIO הסטודיו מציע פתרונות עיצוב ייחודיים ומתמחה בתכנון ועיצוב מגוון רחב של פרויקטים בתחום המסחרי והפרטי.
הקו המנחה של הסטודיו היא היכולת לשלב בקפדנות אלמנטים בעלי קונספט ייחודי מתחומי עיצוב שונים דבר המעניק חוויה מרתקת ומתמשכת. אורי ידוע בקרב לקוחותיו כמעצב חדשני ומעודכן המשלב באופן הרמוני גישות עיצוב שונות תוך שימוש בחומרי גלם מיוחדים וטכנולוגיות חדשניות.

עשה זאת בעצמך וטיפים
חזרה לעמוד הלובי

לכל הבלוגים

ניווט באתר

לעמוד הבית

לכל הפרוייקטים

ליצירת קשר

כתוב את הכותרת כאן

מבוא לתקשורת – איך תוכלו לדבר עם הלקוחות שלכם ללא מילים?

לדבר עם הלקוחות שלכם ללא מילים

תקשורת בינאישית מבוססת על הרבה יותר ממילים. אנחנו קשובים גם למחוות קטנות, לטון הדיבור ולשפת גוף ומקבלים מהם מידע, גם אם איננו שמים לכך לב.

כבעלי מותג, עסק או חנות, אתם וודאי מרגישים את הצורך לתקשר עם הלקוחות שלכם, לשאול אותם שאלות, לספק להם תשובות ולהעביר להם מידע אודות המותג, השירותים והמוצרים שאתם מציעים.

עם זאת, יצירת קשר אישי עם כל לקוח שנכנס דרך פתח הדלת שלכם היא כמעט בלתי אפשרית, לכן יש למצוא דרכים אלטרנטיביות להשגת המטרה ולייצר פתרונות שיעשו את העבודה החשובה הזו עבורכם, בכל יום ובכל שעה
פעם חנויות לא יכלו לתפקד ללא אנשי מכירות מעולים וחייכניים, אבל היום, לטובה ולרעה, זהו תפקיד שהולך ומצטמצם (ובחלק מהמקרים נעלם לחלוטין).

הצרכנים החדשים מעדיפים לרוב כמה שפחות אינטראקציה עם המוכרים ואנשי הצוות בחנויות, מכאן שעלינו לחשוב באופן יצירתי ולמצוא פתרונות חדשניים במקום אנשי הצוות, שבעבר היו נושאי המסר העיקריים של המותג ומרכיב מהותי בחוויית הקנייה של הלקוח.

אם אתם לא מצליחים לדמיין אינטראקציה שאינה אנושית במרחב הקמעונאי, שאו עיניכם לשתי הדוגמאות הבאות, שתיהן מתהדרות בחוויית קנייה ללא תורים וללא קופות, אפס מגע אנושי בחוויית הקנייה.

הראשונה היא ענקית הסחר אמזון אשר השיקה בארצות הברית רשת סופרמרקטים חדשנית – הקונים מתקינים אפליקציה על המכשיר הנייד, מסתובבים בין מעברי החנות, לוקחים את המצרכים שהם צריכים ופשוט יוצאים החוצה.

המעקב אחר המוצרים מתבצע באופן דיגיטלי וכך גם התשלום.

Wheeleys שהתחילה את דרכה בשבדיה פועלת בצורה דומה ומציעה קנייה זריזה, יעילה ונטולת אינטראקציה אנושית 24 שעות ביום,שבעה ימים בשבוע.


הדוגמאות האלו כמובן קצת קיצוניות, אבל סביר מאוד להניח שזה הכיוון שאליו תחום הקמעונאות הולך גם אם אתם לא מוכנים לוותר על אנשי המכירות שלכם, אני ממליץ לכם כבר עכשיו להתחיל לקדם גם את החלל המסחרי שלכם לכיוון של תקשורת אלטרנטיבית, הנה כמה צעדים קטנים שתוכלו ליישם כבר בעתיד הקרוב:

אמצעים קלאסיים – עיצוב פנים וחלונות הראווה

עיצוב הוא סוג של שפה ויזואלית אשר ביכולתה להשפיע על מצב הרוח והתחושות שלנו. בחלל המסחרי לעיצוב השפעה ישירה על חוויית הקנייה וביכולתו לעזור לנו לתקשר ללקוחות את ערכי המותג שלנו באופן מרומז ואלגנטי, כך שהם אפילו לא ישימו לכך לב.

תחושות כמו ניקיון, חספוס, רכות, חום, קרירות, רעננות, ביתיות, משפחתיות ועוד ועוד ניתנות להשגה בזכות תאורה, צבעים, חומרים והשילוב ביניהם, לצד שימוש בגרפיקה, טיפוגרפיה ועוד אלמנטים רבים ומגוונים.

כאן אני חייב להזכיר גם את האופן שבו החנות נראית מבחוץ, את הקשר שלה לסביבתה ואת עיצוב חלונות הראווה, אשר מטרתם העיקרית היא לייצר קשר ראשוני בין עוברי האורח לבין החנות או בית העסק ולמעשה להזמינם להיכנס פנימה, כל זאת ללא מילים.

אמצעים חדשניים – טכנולוגיה ודיגיטל

פעמים רבות בעלי שטחים מסחריים מתייחסים לטכנולוגיה, לדיגיטציה ולמסכים כמכשול, אבל אני רואה בהם כפתח לחדשנות ולשילוב אידיאלי בין העולמות.

מסכים למשל יכולים לתקשר עבורנו מסרים ללקוחות שלנו, לדבר במקומנו ואפילו להחליף את אנשי המכירות ונותני השירות השונים.

בעזרת מסכים המשולבים כחלק אינטגרלי מהעיצוב אנו יכולים לקדם מוצרים, מבצעים או קולקציות מיוחדות, להעביר מידע על המוצרים והשירותים השונים בחנות, להדגיש מסרים שיווקיים ועוד.

כמו כן ניתן למקמם בחלונות הראווה וכך לתקשר עם הלקוחות הפוטנציאליים שלנו גם כאשר החנות סגורה, לשלבם כחלק ממערכת לתשלום עצמאי ולהשתמש בהם יחד עם תוכנות הדמייה אשר מאפשרות ללקוחות למדוד בגדים, להתנסות באיפור או לשלב רהיטים בחלל הביתי שלהם, כל זאת בלחיצת כפתור, מול המסך.

>>קראו גם על עיצוב חנויות קטנות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

פוסטים קשורים